Membebel Time!
fenim fenim.. i labiu..hehe
puribellanim SWIFT: Mencintai Tuhan Kita Pasti Bertemu

cute marguee

Wednesday, August 8, 2012

Mencintai Tuhan Kita Pasti Bertemu




Assalamualaikum wbt dan Salam 1 Malaysia bak kata Abg Jib.. haha.. :D eh eh silap la pulak.. Dato' Seri Najib la.. Hari ni amoy nak bagitahu pasal mencintai dan dicintai.Apa beda dua perkataan ni? Siapa boleh jawab?? Angkat aircond eh silap la.. haha :D Malas la nak bebel panjang panjang ni.. amoy puasa hari ni.. hehe. korang semua puasa tak?? Okay la straight to the point..



Dan tersulamlah simpulan seorang pemuda dan gadis. Mereka mencintai Tuhan mereka. Mereka tak pernah mahu rasa membuncah sebelum akadnya. Berusahalah. Usah penat dan lelah. Sungguh, pendam mereka pendam teragung.
Berlarilah bersama sebuah harapan. Disulam, bersama benih-benih ingatan. Kadang hati itu rasa mahu untuk mengetahui. Terkadang hati yang sama itulah, ingin benar untuk mengkhabarkan. Kerna lumrah yang berbolak balik. Ke atas dan ke bawah manapun, harapan itu tetap sama. Kerna telah wujud sebuah ingatan. Dan tanpa calar yang dalam, dan tanpa rentas syariat agamanya, maka sudah tentu hati berbicara pada suatu sudut yang berbeza. Mengorbankan rasa untuk sebuah gelojak serba dan salah.
Memegang erat-erat kalam Tuhan. Di dalamnya terdapat cahaya dan jalan untuk dipegang. Andai terjelepok, koreksilah jiwa. Andai mendekat, teruslah mengucup keredhaan Tuhan. Hanya jiwa-jiwa yang berharap tak pernah luntur, akan sentiasa mengorbankan rasa yang terpendam. Betapa hati itu bertemankan manik-manik tulus. Kerna menjauhi untuk menemui. Dan melalui hari-hari esok, dengan menyibukkan diri dari mengingati.





Doa itu tak pernah memudar. Warkah sepi tak pernah berbicara. Hanya Tuhan yang jadi saksi. Betapa perihnya usaha. Memperbaiki dan memperindah. Maksud sebenar seorang pemuda dan gadis yang bertuhankan Allah swt. Dan menafilah nama-nama yang jujurnya diharapkan. Kerna takut pada zina yang hina. Kerna ingin segalanya berbeza. Suatu hari, bertemu pada jasa-jasa kecil. Yang tidak ternampakkan oleh jiwa punya anggota. Tuhan kan takdirkan yang terindah untuk yang baik. Dan yang terbaik untuk yang meningkat jiwanya.
Harumlah bau-bau syurga, dek meminta ingatan itu menjauh. Sesekali terkenang, segera hati kecil minta didekatkan. Betapa jiwa itu lemah. Lumrah jiwa pemuda dan gadis yang ingin segalanya tanpa syubhah. Saat perasaan itu bertasbih, cinta yang terpelihara kan menghampirkan mereka.
Semoga, itulah lafaz yang ingin benar dilafazkan. Suatu hari, bergeraklah ke arahnya. Betapa cinta selepas akad itu terindah. Namun, sudah tentu doa-doa yang berharapkan kan bertemu. Untuk mereka yang memelihara diri dan nafsu. Berpisah menjauhi zina. Bertemu menyulam cinta terpelihara. Semoga berjaya.





                                                                 Engkaulah Tuhanku..
Allah Yang Maha Menyentuh Jiwa yang mahu disentuh..
Sekali disentuh oleh-Mu, ku kan jadi buta..
Pada mohon mulia tangan-tangan yang menyapa..
Dan daku bermohon..
Agar hatiku sentiasa tersentuh dek rahmat-Mu..
Untuk aku kekal ke rumah tasikku..
DEMI dan HANYA redha-Mu..
Takkan sesekali jiwaku tergugah!!










Thanks for reading this. LIKE if u like. Do comment too :)

No comments:

Post a Comment

KakiBlog